Grunden i ett framgångsrikt arbete i digitala kanaler är en tydlig strategi. Vi börjar alltid med att utgå från era affärsbehov – oavsett om ni vill bygga ert varumärke eller producera säljdrivande kampanjer – och skapar relevanta mål. Strategin kan innefatta hela er digitala kommunikation eller lägga fokus på t.ex. sociala kanaler.
Vi arbetar med såväl digitala som analoga kanaler, ser över era målgrupper och befintlig kommunikation, och skapar en plan för innehåll och kanaler. Vi kan arbeta tillsammans med er marknadsavdelning, er kommunikationspartner, eller ta hela ansvaret.
När vi lanserar er kampanj ser vi till att den får bästa möjliga effekt, med full tillgång till verktyg som låter oss löpande justera och optimera medieköp och innehåll. Med A/B-testning lägger vi resurser där vi ser bäst resultat, och du har alltid möjlighet att löpande följa arbetet via plattformarna.
Slutligen stämmer vi tillsammans av mot de uppsatta målen, och i din hand får du ett bra beslutsunderlag för framtida aktiviteter eller ett bevis till styrelsen om att digital marknadsföring är effektivt, resurssmart och pricksäkert.