Nyhetsarkiv

Mikael Lindgren blir ny delägare i dotterbolaget Brightnest Marketing

Brightnest Marketing tar in entreprenören Mikael Lindgren som delägare. Det nya dotterbolaget till Brightnest har haft en stark start och hoppas växa ytterligare genom nya samarbeten och partnerskap.

– Jag är själv entreprenör. För mig känns det inspirerande att bli en del av ett företag och en koncern som hela tiden söker nya vägar och samarbeten för att skapa mer affärsnytta för sina kunder, säger Mikael Lindgren.

Brightnest Marketing, som bildades i november 2020, är ett dotterbolag till Brightnest som specialiserat sig på strategisk rådgivning och medieköp över olika kanaler och plattformar. Bolaget, som drivs och ägs av Julia Mårdestam och Caroline Gröntvedt, har haft en intensiv start på året.

– Vi märker hur många företag vill ha hela kedjan på samma ställe, från strategi och produktion till medieköp och analys. Brightnest tar ansvar för hela kommunikationslösningen och visar på effekt som driver affärsnytta, säger Julia Mårdestam, digital specialist och delägare.

 Med Mikael Lindgren som ny delägare och styrelseordförande kommer bolaget växla upp ytterligare.

– Mikael blir en värdefull rådgivare och partner till oss. Han har erfarenhet inom medieköp, kan marknaden och förstår både företagande och kundernas behov, säger Caroline Gröntvedt, digital specialist och delägare.

Om Brightnest Marketing

Brightnest Marketing jobbar med heltäckande rådgivning och strategiska medieköp över en rad kanaler och plattformar som exempelvis sociala medier, Google, Youtube, utomhusreklam, Nativeannonser och banners på stora sajter som ex. DN, Svenska Dagbladet, DI samt lokala medier. Fokus ligger på digitala kanaler som kan visa effekt på medieplaceringar. Brightnest Marketing är ett dotterbolag inom Brightnest som ägs och drivs av Julia Mårdestam och Caroline Gröntvedt. 

Bild: f.v Caroline Gröntvedt, Mikael Lindgren, Julia Mårdestam
Foto: Viveka Österman