Nå miljontals på fysiska och digitala ytor

Från Champions League till hockeyallsvenskan, en sak är säker – där det finns sport finns det publik. Både de som hejar fram favoritlaget från soffan och de som möts i en större arena. Det är med andra ord ett sätt att på både fysiska och digitala ytor nå ut med ditt erbjudande till potentiellt nya kunder. 

XVI Sports är i dagsläget avsändare av cirka 10 000 timmar sport per år, och sänder matcher från flera ligor inom Sverige, Norden och övriga världen.

Exempel på sändningar

- UEFA Champions League.
- SHL, med tittare i ett 20-tal länder.
- SDHL, som 2020 nådde 440 000 tittare under en match.
- HockeyAllsvenskan, med hundratusentals tittare.
- Superettan, med TV-räckvidd på 82.5 miljoner 2020.
- Elitserien Handboll
- Innebandy Svenska Cupen 
- Svenska ligan i basket
- Pro Series, världsturnering i bordtennis

20181116-180210_ON442_8034.jpg

Effektiv marknadsföring nationellt och internationellt

Brightnest Marketing hjälper dig ut med dina kunders varumärken till miljontals tittare i ett starkt sammanhang. Vi anpassar självklart synligheten efter dina behov.

Q4 2022

SDHL

Sveriges högsta serie inom ishockey för damer. Nådde 2020 så mycket som 440 000 tittare under en match.

Som huvudsponsor till SDHL syns ni före billboard med en egen producerad reklamfilm, i alla säsongens matcher.

Vill ni synas under SDHL:s matcher? Kontakta våra mediesäljare idag!

20211009-125936_fs401_1460.jpg
2022

Pro Series

Världsmästerskapen i bordtennis som både streamas och visas på TV. Under 2022 spelades 16 turneringar för herrar och damer.

Vill ni synas under Pro Series? Kontakta våra mediesäljare idag!

1200.jpeg

Vill ni synas på digitala eller fysiska ytor under XVI Sports sändningar?

Tillsammans tar vi fram den lösning som passar er verksamhet och identifierar vilka ytor och sändningar där ni får som mest genomslag. 

Kontakta våra digitala specialister på Brightnest Marketing idag!