Nå miljontals på fysiska och digitala ytor

Från Champions League till hockeyallsvenskan, en sak är säker – där det finns sport finns det publik. Både de som hejar fram favoritlaget från soffan och de som möts i en större arena. Det är med andra ord ett sätt att på både fysiska och digitala ytor nå ut med ditt erbjudande till potentiellt nya kunder. 

XVI Sports är i dagsläget avsändare av cirka 10 000 timmar sport per år, och sänder matcher från flera ligor inom Sverige, Norden och övriga världen.

Exempel på sändningar från XVI Sports

- UEFA Champions League.
- SHL, med tittare i ett 20-tal länder.
- SDHL, som 2020 nådde 440 000 tittare under en match.
- HockeyAllsvenskan, med hundratusentals tittare.
- Superettan, med TV-räckvidd på 82.5 miljoner 2020.
- Elitserien Handboll
- Innebandy Svenska Cupen 
- Svenska ligan i basket
- Pro Series, världsturnering i bordtennis

Coca-Cola-World-Cup-1.png

Vill ni synas på digitala eller fysiska ytor under XVI Sports sändningar?

Tillsammans tar vi fram den lösning som passar er verksamhet och identifierar vilka ytor och sändningar där ni får som mest genomslag. 

Kontakta våra digitala specialister på Brightnest Marketing idag!

julia_mardestam_2020.jpg

Julia Mårdestam

Projektledare & Digital specialist
070-335 61 69
julia.mardestam@brightnest.se

caroline_grontvedt_2020.jpg

Caroline Gröntvedt

Projektledare
073-830 36 77
caroline.grontvedt@brightnest.se

oskar_lindgren.jpg

Oskar Lindgren

Digital strateg
072-585 14 30
oskar.lindgren@brightnest.se