Nyhetsarkiv

Avtal om sportsändningar får Brightnest Marketing att rekrytera fler

AnnaoAdam7335-2©fotografvivekaösterman.jpg

Brightnest Marketing, ett dotterbolag till Brightnest, har sedan november 2020 erbjudit heltäckande rådgivning och strategiska medieköp över en rad kanaler och plattformar. Nu ökar man takten och får med sig två nya kollegor – Adam Polewey och Anna Kemnevall – som båda kommer ha fokus på försäljning.

Anna Kemnevall har lång erfarenhet av försäljning med fokus på större kunder, och kommer senast från Telia. Adam Poleweys bakgrund finns i digital marknadsföring, och han har också drivit eget företag. Något som sammanfaller väl med Brightnest Marketings samarbete med sporträttighetsagenturen XVI Sports där man nyligen fick ensamrätt till annonsytor under utvalda nationella och internationella sportevenemang som sänds digitalt och på tv.

– Det känns fantastiskt att när vi nu allt mer trycker på gasen framåt får med oss Annas och Adams erfarenheter av strategisk försäljning, och våra kunder får tillgång till ännu mer kunskap, säger Julia Mårdestam, som driver Brightnest Marketing tillsammans med Caroline Gröntvedt.

Och mer rekrytering kan vara på väg till företaget för att möta den ökade efterfrågan på expertis.

– Ett år med Brightnest Marketing har gått fort. Det har varit jättespännande att se vad man kan göra på olika digitala ytor, och vi är stolta över våra samarbetspartners som vågar provar nya grepp och kanaler. Framtiden ser definitivt ljus ut, och vi vill gärna ha med fler på den resan, säger Caroline Gröntvedt.