Brightnest utökar erbjudandet med strategiska medieköp
Caroline Gröntvedt, projektledare & Julia Mårdestam, projektledare och digital specialist.
Brightnest fortsätter växla upp genom en ny satsning där en del av bolaget nu satsar helhjärtat på digital marknadsföring. Det handlar om att kunna erbjuda befintliga och nya kunder ett helhetserbjudande där man även gör medieköp direkt i olika system åt kunderna.
– Med nya avtal och samarbetspartners kommer vi kunna ha bättre kontroll över de mediaplaceringar vi gör, och arbeta ännu mer aktivt för att driva resultat för våra kunder. Vi kommer arbeta med såväl digitala kanaler som traditionella ytor, men fokuset ligger på att skapa engagemang där det är lätt att visa på effekt, berättar Julia Mårdestam som tillsammans med Caroline Gröntvedt är ansvarig för satsningen.
Båda har lång erfarenhet av att planera och optimera marknadsföring i digitala kanaler och ser många möjligheter i att genomföra satsningen under det gemensamma varumärket Brightnest. Till skillnad från andra aktörer kommer de inte arbeta utifrån specifika plattformar utan erbjuda en heltäckande rådgivning utifrån kundens behov.
– Med resten av våra kollegor i ryggen kan vi erbjuda en helhet från strategi och design till medieköp, optimering och uppföljning. Vi förstår att det kan vara överväldigande med mängden av kanaler och annonsytor, men det är här vi kan hjälpa kunderna fullt ut. Förutom att välja rätt kanal handlar det också om att anpassa innehållet till vad som funkar bäst i respektive kanal. Och vår drivkraft är att visa kunden på ett transparent sätt vad det blir för effekt på deras medieplaceringar, berättar Caroline.
Den nya satsningen drivs som ett dotterbolag, men under samma varumärke. Förutom att erbjuda tjänsten till befintliga kunder hoppas de kunna locka nya kunder som köper marknadsföring på rutin, samt öppna upp för att kollegorna i branschen ska se det som en ny möjlighet lokalt.
– För Brightnest är det såklart en tillgång att ytterligare stärka vårt erbjudande, men vi hoppas också att fler ska våga testa ett lokalt alternativ med riktigt skarpa konsulter. Framåt har vi ännu fler intressanta satsningar på gång. Det känns stort att vi i skakiga tider har fortsatt förtroende hos våra kunder som gör att vi kan fortsätta expandera, och faktiskt även rekrytera, kommenterar Johanna Grimståhl, vd Brightnest