Nyhetsarkiv

Göteborg tar ett strategiskt grepp om lokalmarknaden

Amanda Wedebrant

2021 började starkt, och hösten ser ut att ha samma prognos. Med en nyrekrytering har Brightnest stärkt sin närvaro på västkusten. Idag består teamet på plats av projektledare, strateg, copywriter, AD och utvecklare. Samtidigt har man fortsatt stöd i projekt från kollegorna i norr.  

Visiba Care, TMRW, Taxi Göteborg. Det är bara tre av många Göteborgsbaserade kunder som Brightnest under året har genomfört uppdrag för. Och nu när nya kollegan Amanda Wedebrant, kreativ strateg, gått med i teamet har man ökat takten med nya branscher och kunder på Göteborgskontorets CV.

– Göteborg är en stad som genomgår en spännande utveckling. Att ta en större roll på den lokala marknaden och driva utveckling för kunder som sätter staden på kartan ur flera perspektiv, som hållbarhet och design, känns riktigt roligt, berättar Petra Bagge, kontorschef och strateg. 

Tre frågor till Amanda Wedebrant, kreativ strateg

 Var kommer du senast från?

– Senast var jag på Gullers Grupp där jag arbetade som copywriter, ofta med strategisk inriktning. På Brightnest kommer jag ännu tydligare ha en fot i det strategiska och en i det kreativa. 

Vilka projekt och jobb trivs du bäst med?

– Jag gillar att kunna varva analys- och insiktsarbete med det konceptuella och kreativa. Det ena ger energi till det andra. Men min inställning är att nästan allt kan vara intressant och roligt så länge det finns vision och hjärta bakom. Jag älskar att wallraffa mig genom olika branscher, det är lite som att få gå till ett nytt jobb varje dag. Jag gör det aldrig under falsk identitet dock.  

Vad ser du fram emot på Brightnest?

– Att fortsätta sätta mig in i olika branscher, vara med och driva arbetet här i Göteborg, och såklart att lära känna alla kollegor!