Google Analytics 4 utbildning
Snart är Google Analytics 4 här för att stanna och Google Analytics Universal ett minne blott. Har du implementerat den nya versionen av Google Analytics men inte kommit i gång med användningen ännu? Boka en tid med oss så hjälper vi dig!
Har du koll på Google Analytics 4? Inte?
Vi hjälper dig!
18 år efter lanseringen går Google Analytics Universal i graven. Från och med 1 juli är det GA4 som gäller.
Visste du att:
- Med Analytics kan du enkelt se vilka kanaler som driver trafik till din webbplats. Det ger dig möjligheten att utvärdera resultaten från dina kampanjer på ett och samma ställe och ger dig viktiga insikter för att optimera din marknadsföring. Kanske upptäcker du att Tiktokvideon ledde till fler webbsesökare än bannerannonsen?
- 55% av all webbtrafik kommer från mobila enheter, vilket innebär att det viktigt att alltid ha ett mobile first-tänk när det gäller både innehåll och webbdesign.
- I Analytics kan du få detaljerad information om dina webbesökare, deras beteende och demografiska data såsom kön, ålder och geografisk plats.
- Genom att titta på avvisningsfrekvens och genomsnittlig lästid kan du se vilket innehåll som engagerar dina webbesökare, vad som inte är lika intressant eller vilka sidor ingen hittar till.
Läser de i snitt 1:30 minuter eller 2 sekunder? Ja de säger ganska mycket!
Behöver ni en genomgång i nya Google Analytics 4 och tips på vilken statistik som är relevant för er att hålla koll på?
Kontakta Caroline Gröntvedt så hjälper hon er!
073-830 36 77
caroline.grontvedt@brightnest.se