Nyhetsarkiv

Cubus i samarbete med Meramedia

Viktor Johansson Meramedia_Jacob Nilsson Silverview.jpg

Under hösten har den norska klädjätten Cubus, tillhörande koncernen Varner, anlitat Meramedia i samarbete med Silverview för att producera internkommunikation som ska bidra till att stärka företagets konkurrenskraft. 

— Inom Cubus styrs vi av våra kärnvärderingar och vi värnar om vår starka kultur. Det ville vi visualisera internt. Vi fick en film som verkligen klarade att förmedla något så abstrakt som värderingar och kultur på ett helt fantastiskt sätt, säger Cubus Creative Director Johan Jacobsson.

Produktionen har pågått under hösten och filmen har lanserats internt med Cubus medarbetar-app som primär kanal.

— Väldigt kul att få befinna sig i och gestalta en så stark företagskultur med flera av de större skandinaviska klädkedjorna samlade under ett och samma tak. Vi jobbade verkligen tillsammans med kunden och inte åt kunden vilket tydligt känns i resultatet, säger Jacob Nilsson på Silverview.

— Värderingarna speglar företagets filosofi och kommer ursprungligen från grundaren Frank Varner. De ligger till grund för koncernens framgångar vilket också visar hur stor betydelse kultur har för affärer. Att få i uppdrag att förmedla och skapa känsla för detta på några minuter har därför varit ett häftigt förtroende, säger Viktor Johansson, copywriter på Meramedia.

I filmen intervjuas Cubus VD Marius Varner om företagets kärnvärderingar. Filmen är till stora delar inspelad på Varners huvudkontor samt i Cubus flaggskeppsbutiker i Oslo, men även i Luleå.

— Luleåbyråerna angrep tillsammans uppgiften med en stor nyfikenhet på vilka vi är och vad vår kultur egentligen betyder för vår dagliga business.Filmen har på kort tid fått stor genomslagskraft och uppskattning bland våra anställda i hela Norden. Man känner sig stolt. Norrbottningarna verkade dessutom ha en lugnande effekt på vår VD. Vi som känner Marius har aldrig sett honom sitta stilla så länge som han gjorde under intervjun, säger Johan Jacobsson.