Konceptet "Building Tomorrow"
2024 års fokus var att gemensamt skapa förutsättningar för hållbar samhällsbyggnad kopplat till industrisatsningar i norra Sverige.
Demo North Summits befintliga visuella identitet tillsammans med ett nytt mönster kopplar ihop årets tema med det redan etablerade uttrycket. Arbetet med inramning på plats under genomförandet hade flera syften: att guida deltagare, att förhöja varumärkesupplevelsen och att skapa en dynamisk rumslighet på stora scenutrymmen. Hållbarhet var ett tydligt fokus, vilket bland annat resulterade i val av lokalt odlade blomsterarrangemang, dekor av återvinningsbara material baserat på restprodukter från skog. Vi fokuserade också på att nyttja dekordelarna till flera användningsområden, så de flyttade med, mellan evenemangets olika platser. Det var tydligt att dekoren uppskattades eftersom den spontant användes som fotovägg och spreds via sociala medier.
Med 300 deltagare under tre konferensdagar, en omfattande talarlista, tre orter – Luleå, Boden och Gällivare, och kringarrangemang som förmingel och site visits i industrin krävs noggrann planering. Under intensiva dagar skapade vi en minnesvärd och uppskattad eventupplevelse tack vare god planering, genomtänkt logistik. Våra kontor i regionen har varit en av framgångsfaktorerna, tillsammans med transparent dialog och ett tajt team med våra uppdragsgivare på Invest in Norrbotten.