Under lanseringen av det nya konceptet spelade filmen en bärande roll. Utifrån den tog vi ut bilder och budskap till många olika kanaler – från sociala medier till sportarenor och Luleå flygplats. För att sätta fingret på Luleå Energis närhet till specifika platser runt kommunen, följde vi upp första kampanjperioden med utomhusreklam.
Efter att länge ha varit det lilla, lokala energibolaget har Luleå Energi tagit plats på den nationella arenan. Energifrågan är idag högst aktuell och nära samarbeten med industrin har gjort Luleå Energi till en viktig möjliggörare för omställningen i norr!
Men, som stor aktör gäller det att inte tappa fokus på den lilla villaägaren som vill göra sitt i omställningen. På den som installerar solceller eller investerar i en laddbox till elbilen. Därför behövdes ett nytt kommunikationskoncept, nära vardagen och människors drömmar, såväl som nära de stora besluten. Nära nog att känna kraften i det lokala och aldrig hamna för långt bort från där du är och kommer från. Nära nog att göra skillnad.