Ekonom med affärsdriv?

Välkommen till en utvecklande, snäll och snabbt växande arbetsplats.  

Tänk dig en arbetsplats där du får utrymme för dina idéer och kan driva viktiga ekonomiska initiativ som gör stor skillnad för företaget. Kanske handlar det om att effektivisera kostnadsstrukturer eller att analysera marknadstrender för att identifiera nya affärsmöjligheter. Vad vet vi? Det är du som är experten – och vi tror att du har koll på vad vi behöver för att växla upp, växa och bli ännu bättre.  

 

Är det här ditt nya jobb?

Hos oss blir du en nyckelperson i organisationen och kommer vara en drivande kraft bakom beslut som rör vår ekonomi och framtida utveckling. Dessutom kommer du att vara en viktig del av ledningsgruppen för Brightnest Group.

Vi är fem olika bolag, som alla jobbar tätt tillsammans, men som har olika tillväxtutmaningar. Därför tror vi att du är nyfiken på att sätta dig in i vad vi sysslar med, och tycker om att arbeta strategiskt för att hitta nya sätt att driva koncernen och dess bolag framåt. Det kan handla om att identifiera förbättringsmöjligheter eller hitta sätt att effektivisera våra processer och rutiner.

Med andra ord kommer du få ta hand om allt det roliga (och ibland lite mindre roliga) som rör koncernens ekonomi och administration. Från fakturering till avtalshantering och kassaflödesanalys – det är du som håller koll på våra siffror och ser till så att hela Brightnestmaskinen rullar.

Det här kommer du få sätta tänderna i

  • Redovisning och rapportering
  • Inkomst-, skatte- och momsredovisning
  • Månadsrapport och analys till organisationen
  • Årsbudget och rullande prognos
  • Kontakt med leverantörer, bank, revisor och berörda myndigheter
  • Lönehantering för dagens ca 50 anställda
  • Stöd till VD-roller
  • Övriga administrativa tjänster

Så, vem är du?  

Du är prestigelös, flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov att skifta fokus. Du har en god kommunikationsförmåga, är självgående, men tycker så klart också att det är kul att jobba tillsammans med dina kollegor. Precis som oss har du entreprenörsanda och är redo att ta egna initiativ och hugga i där det behövs.

Spännande, men varför ska jag välja Brightnest?

Förutom att du kommer få stor möjlighet att forma din egen roll, blir du också en del i ett kreativt sammanhang, med riktigt snälla kollegor, på en skön arbetsplats.

På Brightnest jobbar alla med alla, oavsett roll eller geografiska plats. Vi tar oss an samhällsproblem, lägger upp kommunikationsstrategier och skapar hållbara lösningar som lyfter både våra kunder och den kompetens som finns bland vårt gäng.

Sedan starten har vi odlat en kultur som vi är mycket stolta över, med glädje och gemenskap. Vi gör gärna aktiviteter tillsammans, ibland skridskoturer runt isbanan i Luleå, skidturer i Gällivare eller after work på något trevligt ställe i Göteborg. Även om vi sitter på olika orter i Sverige så har vi en ständigt pågående dialog med kollegor på alla ställen, både i våra projekt och för gemenskapens skull.

Och du, vi tror på en bra balans mellan arbete och fritid. Därför har vi flexibla arbetstider när det behövs, och halvdagar på fredagar.

You got me! Hur ansöker jag?

Vi börjar intervjua med en gång och tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt person, så vänta inte med att ansöka!

Skicka CV och personligt brev till career@brightnest.se. Märk mailet med Ansökan Brightnest ekonom.

Du kommer utgå från vårt kontor i Luleå och individuell lönesättning tillämpas, så ange gärna ditt löneanspråk.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!