Bright Mornings 23 mars på temat arbetsgivarvarumärke

Kompetensförsörjningsutmaningar. Det är inte bara ett väldigt långt ord, utan också ett begrepp som vi i Norrbotten snart hört till leda. Men faktum kvarstår: hur ska vi locka hit alla som behövs för att kunna driva igenom den gröna omställningen? Och hur ska vi attrahera alla som ska jobba med den service och välfärd som måste utvidgas i takt med att vi blir fler? 

Säkra din plats på nästa Bright Mornings, där Daniel Kalén, marknadsområdeschef på bemannings- och rekryteringsföretaget Clockwork, berättar om vad som är viktigt för en arbetssökande i dag. Hint: det handlar inte primärt om lön och arbetsuppgifter.

Dessutom går Linda Nyström, strategisk rådgivare och projektledare och Frida Johansson, strategisk projektledare på Brightnest, till botten med vad ett arbetsgivarvarumärke är – och vikten av att arbeta aktivt med det. Linda och Frida delar med sig av goda exempel och vanliga fallgropar för att ni ska kunna ladda ert varumärke på ett sätt som är snällt, sant och ger effekt på sikt.

Var, när, hur?

Datum: torsdagen den 23 mars
Tid: 07:30-09:00
Var: Brightnests lokaler på Kyrkogatan 16 i Luleå
Mat: vi bjuder på kaffe och frukost.

Frukostmingel från 07:30, inspiration och samtal börjar 08:00.

Anmälan

Förhinder?

Vi bjuder alla som kommer på frukost och vill gärna inte slänga något - Så för hållbarhetens skull, avanmäl dig i god tid om du får förhinder till hello@brightnest.se