Bright Mornings: Orka bygga det hållbara arbetsgivarvarumärket

Välkommen till en inspirerande frukostföreläsning i Gällivare

Kompetensförsörjningsutmaningar. Det är inte bara ett väldigt långt ord, utan också ett begrepp som vi i Norrbotten snart hört till leda. Men faktum kvarstår: vi är mitt i en omställning som kräver att vi blir fler och att rekrytera och behålla befintliga talanger kommer fortsatt vara en utmaning för många. Att vara en attraktiv arbetsgivare kan vara avgörande för att säkra företagets framtid, men vad innebär det att arbeta med sitt arbetsgivarvarumärke egentligen? Och vilken nytta kan det göra att aktivt arbeta med sitt arbetsgivarvarumärke?

 

Några fördelar:

Stärker ert arbetsgivarvarumärke

När ni lyckas förmedla en tydlig och sann bild av er som arbetsgivare och vad ni erbjuder har ni chans att sticka ut och attrahera rätt personer att söka jobb hos er. 

Sänker era rekryteringskostnader

Genom att arbeta proaktivt i kommunikationen om er som arbetsgivare kommer fler potentiella kandidater ha er i medvetandet när ni annonserar ut lediga tjänster. Det bidrar till relevanta ansökningar och snabbare tillsättningar.

Medarbetare trivs och stannar längre

Genom att prioritera medarbetarupplevelserna och förstå hur ni kan bli en ännu bättre arbetsgivare skapar ni en intern kultur där medarbetarna trivs och stannar längre.

Tillsammans med HR by Heart bjuder vi in till frukostföreläsning där ni får med er värdefull kunskap och metoder för att ni ska kunna ladda ert varumärke på ett sätt som är snällt, sant och ger effekt på riktigt.

 


Datum: tisdag 4 juni

Tid: 07.30-09.00 Var: Gällivare Kulturmuseum Vi bjuder kaffe och frukost. Frukostmingel från 07.30, inspiration och samtal börjar kl. 08.00.