Tjänstedesign i samarbete med Berghs

Är du redo att ta steget från antaganden till faktiskt vetskap om dina målgruppers behov? Vill du arbeta effektivt, hållbart på lång sikt och säkerställa att du löser rätt problem? Då är tjänstedesign rätt metod för dig och din verksamhet.

Det finns mycket att vinna på att utveckla verksamheten med kunden i fokus. Genom att arbeta efter metoden tjänstedesign säkerställer ni att era målgruppers behov möts i alla led i kundresan, oavsett om den är digital, analog eller överlappande. Det är en metod som tar lika stor hänsyn till kunden som till verksamheten och den resulterar i lösningar på verkliga problem som driver er och era kunder framåt.

I kursen Tjänstedesign i samarbete med Berghs School of Communication får du praktiska såväl som teoretiska kunskaper som ger handfasta verktyg för att komma i gång med tjänstedesign direkt. Kursen äger rum på plats i Luleå samt digitalt över Zoom.

Vad du får med dig:

Dag 1

  • Grundläggande insikt om vad Tjänstedesign är
  • Kännedom om på vilket sätt du kan ha nytta av det
  • Kunskap om vilka verktyg som finns
  • Inspiration till att hitta smarta och kreativa lösningar

Dag 2 och 3

  • Verktyg för att analysera kommunikationsproblem från olika perspektiv
  • Verktyg för att utforska kundbehov
  • Inspiration till att hitta smarta och kreativa lösningar
  • Praktiska tillvägagångssätt för att komma i gång med tjänstedesign
  • Digital utvärdering


Utbildningsdag 1:

27 september klockan 9–16, Clarion Sense i Luleå
Utbildningsdag 2:
5 oktober klockan 9–12, digitalt via Zoom
Utbildningsdag 3:
12 oktober klockan 9–16, Clarion Sense i Luleå 

Pris exklusive moms

9 900 kronor för enbart utbildningsdag 1 (27 september)
14 900 kronor för samtliga utbildningsdagar
I priset ingår fika och lunch för utbildningsdagarna 1 och 3.

Anmälan

Vi har nu stängt för anmälan. Tack till er som anmält er!