Arctic Bath är ett spännande året runt hotell. På sommaren fritt flytande, under vinterhalvåret infrusen i Luleälvens is. Inför öppningen av hotellet behöves en strategisk designpartner.
Vi axlade rollen och tog fram ett exklusivt uttryck inspirerat av de element och kontraster som platsen erbjuder: mötet mellan historia och framtid, värme och kyla. Detta fick genomsyra hela varumärket – från webbplats och digitala kanaler, till den fysiska miljön och mötena med gäster på hotellet.
Services
- Design
- Branding
- Webb
- Digital marknadsföring
Resultat
Redan innan invigning utsågs Arctic Bath till en av världens bästa platser för avkopplande äventyr, och flera månader i förväg var första veckan fullbokad. Efter öppning har besökare från många delar av världen tagit ett kallt dopp i älven och hotellet har blivit omskrivet i internationell press, bland annat i CNN, Forbes och GQ Magazine.
Design, kommunikation och förståelse för platsen säkrade lokala och internationella investeringar som realiserat ett unikt projekt och en storslagen vision.
"Vi är supernöjda med resultatet. Designen står för allt som vi gör och kommunicerar, och följer vårt projekt helt perfekt!"
– AnnKathrin Lundqvist, delägare och medgrundare, Arctic Bath.
Arkitektur och design: Flytande hotellrum och hotellets huvudbyggnad med kallbad: Bertil Harström och Johan Kauppi. Byggnader och hotellrum på land: AnnKathrin Lundqvist.