Arctic Bath

Arctic Bath var med på The Telegraphs lista över bästa spaanläggningar för äventyrssökare -redan innan öppningen. Brightnest har som strategisk designpartner utformat varumärke, byggt webbplats och implementerat varumärket i miljön på hotellet. Efter öppning har besökare från många delar av världen tagit ett kallt dopp i älven och man har blivit omskrivna i internationell press, bland annat i CNN, Forbes och GQ Magazine.

Arctic Bath är ett spännande året runt hotell, på sommaren fritt flytande, under vinterhalvåret infrusen i Luleälvens is. Byggnaden har, liksom det grafiska uttrycket i logotypen, inspirerats av timmerflottningens tidevarv. Arctic Bath har restaurang, lounge, bar, kallbad, spa med relax.

Utmaning

Promota Arctic Baths verksamhet genom ett exklusivt och high-end uttryck i tryckta och digitala kanaler, för att till en början locka besökare från världen och även Sverige.

Lösning

Vi började med att ta fasta på och förstärka kontraster, nyttjade elementen och visade det spännande mötet mellan historia och framtid, värme och kyla. Detta återfinns i Arctic Baths grafiska profil och webb.

Arctic Baths webbplats är ett exklusivt skyltfönster för verksamheten, där besökare enkelt kan överblicka hotellet och spa-anläggningen, läsa om regionen och det unika arktiska klimatet, samt boka både boende och aktiviteter. Den nya grafiska profilen återfinns även på plats i Harads – i badkläder, fönster, kommunikation med gäster etc.

Services

  • Design
  • Branding
  • Webb
  • Digital marknadsföring

Datum

2018

Dela

Dela artikeln
Prospekt_framsida_liggande-web.jpg
mockup_macbook.jpg
mockup_iphone-x-web.jpg
Casebild_ArcticBath_ExecutiveSummary_2_2560x1600.jpg

Resultat

Redan innan invigning utsågs Arctic Bath till en av världens bästa platser för avkopplande äventyr, och flera månader i förväg var första veckan fullbokad. Design, kunskap och kommunikation säkrade lokala och internationella investeringar som realiserar ett unikt projekt och stor vision.

– Meramedia har verkligen tagit på sig uppdraget med passion och nyfikenhet. Vi är supernöjda med resultatet. Designen står för allt som vi gör och kommunicerar och följer vårt projekt helt perfekt, säger AnnKathrin Lundqvist, delägare och en av grundarna av Arctic Bath.

Arkitektur och design: Flytande hotellrum och hotellets huvudbyggnad med kallbad: Bertil Harström och Johan Kauppi. Byggnader och hotellrum på land: AnnKathrin Lundqvist.

Casebild_ArcticBath_ExecutiveSummary_1_2560x1600.jpg
Casebild_ArcticBath_profilark_2560x1600.jpg
ARCTIC BATH photos.00_01_00_21.Still027.jpg