Hemlängtan

Luleåregionens event Hemlängtan gjorde premiär hösten 2016 på Fotografiska museet i Stockhom, med syfte att locka och rekrytera så väl kompetens som investeringar till Luleåregionen.

Brightnest levererade allt från strategi, och design till online marketing och genomförande av eventet som gästades av över 500 besökare, 30 utställande företag och 15 programpunkter.

Foto: Viveka Österman

 

Services

  • Strategi
  • Design
  • Event
  • Online Marketing

Dela

Dela artikeln
hemlängtan_intro.jpg

På plats fanns kommunrepresentanter från samtliga kommuner i Luleåregionen (Boden, Kalix, Luleå, Piteå och Älvsbyn) samt företag från regionen som vill utvecklas och växa med nya rekryteringar. Eventinnehållet bestod av allt från senaste nytt och inspiration från Luleåregionen till jobbmöjligheter och värdefullt nätverkande.

Vi avslutade dagen med att visa matchen mellan Luleå Hockey och Skellefteå på storbild.

hemlangtan_1.jpg
hemlangtan_2.jpg
hemlangtan_5.jpg
hemlangtan_4.jpg
hemlangtan_3.jpg

Resultat

Efter endast två månader kunde vi räkna in 9 rekryteringar och därmed 9 nya hushåll till Luleåregionen.

I februari 2017 följdes Hemlängtan upp med ett nytt event, denna gång på Haymarket.

65% av besökarna var nya besökare. Av besökarna planerade 35% att flytta inom de närmsta åren och 25% när de har fått jobb eller bostad. Även denna gång hade vi 30 utställare med oss och 83% av företagen nådde mellan 1–10 potentiella nyrekryteringar och flertalet nya affärskontakter.

hemlangtan_6.jpg