Bistron slog upp dörrarna 2011 och blev snabbt en stjärna på Luleås mathimmel. Nio år efter öppning var dags för Bistron att ta ett helhetsgrepp och uppdatera restaurangkonceptet.
Genom att tänja på gränserna, men samtidigt inkludera den relation och atmosfär som byggts upp under åren tillsammans med trogna gäster, genomförde vi en re-branding som innefattade allt från lokaler och konsten på väggarna, till kommunikation och webbdesign.
Services
- Branding
- Konceptdesign
- Interiör
- Copy
- Webbplats
- Digital marknadsföring
Resultat
När dörrarna slogs upp på nytt var det till en fullbokad restaurang i unik miljö som står i samklang med serveringen och den stämning som råder på Bistron. Konceptet lyckades balansera det utmanande och smakfulla i något som närmast kan beskrivas som punkig fine dining.
"I vår bransch behöver man förnya sig och uppdatera. Jag hoppas att våra gäster ska bli överraskade när de kommer hit. Vi är väldigt nöjda med vad vi har åstadkommit!"
– Fredrik Sidevärn, delägare Bistron.