Luleå Energi

Luleå Energi skapar förutsättningar för en smidig, uppkopplad och hållbar vardag för de som bor och verkar i Luleå. De är involverade i kommunens föreningsliv och arbetar aktivt med hållbarhets- och klimatfrågor. Men deras många verksamhetsområden gör det svårt att bygga relation till kunderna och att hitta en röd tråd i kommunikationen.

Kommunikationskonceptet ”Din vardag är vår vardag” blev starten på ett varumärkesbyggande arbete där Luleå Energi visar att de finns där för att lösa konsumenternas utmaningar i vardagen – stora som små. 

Services

  • Strategi
  • Design
  • Webbutveckling
  • Film
  • Online marketing
  • Employer branding

Dela

Dela artikeln

Resultat

Målet med kampanjen var ökad synlighet och att få till ett sammanhållet budskap över alla kanaler och verksamheter.

De filmkampanjer som producerades vintern 2018/2019 och 2019/2020 hade god spridning. Filmerna producerades för sociala medier, YouTube och Tv4 samt som bioreklam och adshels.

Under kampanjperioden kunde vi räkna till drygt en miljon visningar på sociala medier och 9000 biobesökare fick se de filmer som producerats.